Budowa pakietów do rowerów SPARK

Przestawiamy wersję do ramy EV SPARK V2

Używamy wyłącznie nowych ogniw do budowy pakietów. Żadny depakiet, tylko i wyłącznie wysoka jakość, gdyż dobrze wykonany pakiet starczy na kilka lat bezawaryjnej jazdy.
Pakiet na ogniwa LG EBMJ11865 (LG MJ1) jest odpowiedni dla sterownika 120A, w którym prąd ciągły nie przekracza 90A, a maksymalny prąd chwilowy będzie na poziomie 120A.
Taki pakiet gwarantuje dużą pojemność, gdyż mamy 72V 70Ah ok 5040Wh. Przeznaczony jest do średnio wysilonych konstrukcji. (dla tych mocniejszych np pod QSa 273 lepszym wyborem będą ogniwa sony VTC5), natomiast jak zależy nam na umiarkowanej wadze i dużym zasięgu preferujemy tylko samsungi 30Q, LG ABHG118650 (HG2), sony VTC6, sanyo GA oraz LG MJ1.

bateria do EV SPARK V2 122mm 72V 20S20P 5100Wh mgvolt rowery elektryczne
zgrzewanie ogniw mg volt spark V2 EV monster custom nowe LG MJ1 20S20P
akumulator EV spark V2 122mm 20S20P 72V 70Ah > 5000Wh mgvolt budowa zgrzewanie nowe ogniwa

Do budowy użyjemy taśmy z czystego niklu 7×0.2mm o przewodności elektrycznej 10A z jednego „paska”.Pakiet zostanie zgrzany w 3 płąszczyznach. Oznacza to, że pomiędzy każdym ogniwem z sekcji (połączenie szeregowe +/-) zostanie użyte ok 18 połączeń z taśmy o wytrzymałości 10A/połączenie, a więc dopuszczalny prąd ciągły wyliczymy na 180A uwzględniając zapas pobierzemy bezpiecznie dla zgrzewów i taśmy 150A z takiego pakietu (prądu ciągłego). Uwzględniając zastosowany sterownik 120A w tym przypadku mamy bezpieczny zapas 25%. Ogniwa mają czerwone plusy, ponieważ zostały obklejone dodatkowymi izolatorami zwiększającymi bezpieczeństwo eksploatacji.

Proces zgrzewania odbywa się na zmodyfikowanej prądowo zgrzewarce na prąd stały o wydajności chwilowej 3000A wraz z odpowiedniej mocy źródłem zasilającym zdolnym oddać dużą moc bez spadków napięć. Czasy zgrzewu nie przekraczają 10ms dla pojedynczego ogniwa, gwarantując nienagrzewanie się ogniwa podczas procesu zgrzewania, a wzwiazku z tym, możemy zaoferować po 6-8 punktów zgrzewów na ogniwo.