Konwersja roweru z użyciem zestawu MGVOLT MXUS S2100

MXUS S2100 to najtrwalszy i najtańszy w eksploatacji zestaw do konwersji roweru na elektryczny. Jest nieco cięższy niż silniki przekładniowe o podobnej mocy, ale masę zdecydowanie nadrabia prostą konstrukcją i bardzo niskim kosztem serwisowania. Nie ma w nim elementów takich jak sprzęgło, przekładnia, dodatkowe łożyska na trybach przekładni planetarnej. W razie awarii przewodu jest znacznie łatwiejszy dostęp do czujników halla. Silniki bezprzekładniowe maja większą średnicę, gdyż moment nie jest redukowany przez przekładnię. A więc im większa średnica, tym większa dźwignia do odepchnięcia się uzwojenia od magnesów. Silniki MXUS XF40-30H są przez nas proponowane dla osób, które dużo jeżdżą na rowerach i wykorzystują je również do pracy (GLOVO, UBER EATS, INPOST, DPD CARGOBIKE) tam sprawdzą się idealnie.

Nazewnictwo S2100 nawiązuje do zestawów konkurencji. Powinieneś wiedzieć, że zarówno w zestawach Rapid lub Bolt sterownik wysterowany jest również na 48V 35A, co generuje maksymalnie 1700W, a silniki 30H idealnie przetwarzają moc ciągłą do 1200-1500W i sterowniki zostały do nich odpowiednio dobrane. Jeżeli zestroimy sterownik 40A silnik będzie się przegrzewał, a konstrukcyjnie silniki 30H nie wytrzymują mocy 2000W, także dobranie mocniejszego sterownika będzie skutkowało znaczącym obniżeniem zasięgu i wyższą temperaturą silnika, dlatego nie ma to sensu.

Dostosuj nawój silnika do swoich potrzeb

mxus xf40-30h 10x6 mgvolt swift higo 6t

W zestawach zastosowaliśmy wyłącznie markowe silniki firmy MXUS model XF40-30H, które dostępne są w trzech nawojach:

  • Nawój Swift – 10x6T osiąga 1km/h/V dla kół 26″
  • Nawój Compact 9x7T (nie myl z 7×9) osiąga 0,9km/h/V dla 26″
  • Nawój Voyager 8x8T osiąga 0,75km/h/V dla 26″

Silniki MXUS możesz zatem dostosować zarówno do wielkości obręczy jak i terenu eksploatacji.

  • Wersja 10×6 osiąga moment 60Nm
  • Wersja 9×7 osiąga moment 70Nm
  • Wersja 8×8 osiąga moment 80Nm

Im wyższy moment obrotowy tym silnik lepiej rusza z miejsca, ale rozpędza się do niższej prędkości. Rozważmy zatem 3 przypadki:
Koło 26″ na prostą wybieramy nawój 10x6T; na drobne wzniesienia wybieramy nawój 7T compact, Przy jeździe pod bardziej strome wzniesienia, lub z przyczepką wybieramy nawój 8x8T jeżeli prękość 35km/h będzie wystarczająca.

Koło 27,5″ oraz 28 / 29″ potrzebuje wyższego momentu. Jeżeli będziesz śmigał po szosie i chcesz osiągnąć > 50km/h wybierz nawój 10x6T z uwzględnieniem, że będziesz chociaż trochę wspomagał silnik. Na prostej lepiej dla koła 27,5″ lepiej sprawdzi się nawój 7T i 8T na podjazdach w okolicy, dla kół 29″ odradzam nawój 6T, lepszy będzie 7T na prostą i również 8T na podjazdach.
Z poniższego wykresu łatwo zatem wywnioskować, że nawój 6T na kole 26″ i nawój 7T na kole 29″ pojedzie z tą samą prędkością przy danym napięciu. Jednak koło 29″ ma nieco większy apetyt na moment obrotowy, dlatego warto rozważyć silnik 7/8T a dla koła 26″ silnik 6T sprawdzi się tak samo dobrze w tych samych warunkach.

Jak szybko pojedzie silnik przy danej wilelkości obręczy?
Jakie jest zapotrzebowanie na moment zależnie od średnicy koła?

Jeżeli wybrałeś już odpowiedni nawój silnika warto wiedzieć czym różnią się zesatwy MGVOLT od konkurencji:

  • Wzmocniona obręcz czeskiego prducenta REMERX wpływa w znaczącym stopniu na wytrzymałość koła. Nie stosujemy kruchych obręczy z chin. Jakoś płąskownika użyta do produkcji obręczy REMERX jest bezkonkurencyjna i może równać się jedynie z obręczami chińskimi producenta SUNRINGE MTX.
  • Wzmocnione szprychy 2,6mm lakierowane proszkowo w kolorze czarnym wraz z nierdzewnymi nyplami
  • Obręcz są kapslowane aby zapewnić większą wytrzymałość na wyciągnięcie ścianki obręczy
  • Hermetyczne złącza zabezpieczają zestaw przed wodą i wilgocią zwiększając pewność połączeń elektrycznych
  • Blokada on/off pozwala na szybkie ograniczenie prędkości do 25km/h są to 2 szare przewody wychodzące ze sterownika zakończone pętelką
  • Wyjście na oświetlenie ze sterownika KT o mocy 3W wystarcza na montaż światła, aby być widocznym na drodze. Światłem możesz sterować ze zintegrowanego pilota wyświetlacza KT
  • Używamy sterowników KT z dobrymi jakościowo mosfetami.
  • W zestawie znajdziesz Blokady obrotu osi, które są ciasne i dobrze pasują na oś silnika
  • Dodajemy również dystanse kasety które są potrzebne do montażu kaset 8/9/10 i 11rzędów
  • Do montażu tarczy hamulcowej masz 2 komplety dystansów i przedłużone torxowe śruby m5x16mm

Wszystkie akumulatory z oferty MG VOLT są odpowiednie do zestawu MGVOLT S2100

Jeżeli dotychczas robiłeś wycieczki po 10-15km rower elektryczny umożliwi Ci robić realne dystanse na poziomie 100-150km z dobrze wybranym akumulatorem. Naszym klientom polecamy najpojemniejsze akumulatory bidonowe z oferty i spójrz, że nie mamy w ofercie baterii 11 czy 14Ah. Są one zbyt słabe żeby zapewnić sensowny zasięg dla zestawów S2100, a z doświadczenia wiem, że rowerem elektrycznym jeździ się przyjemnie, zatem pokonasz sporo kilometrów i nie chcę, abyś czuł zawód, że akumulator jest za mało wydajny. Musisz wiedzieć też, że apetyt na prędkość rośnie w miarę pokonywanych kilometrów, a zasięg spada mocno wraz ze wzrostem prędkości. Wspomaganie podnosi zasięg również nierównomiernie, ponieważ człowiek generuje ok 200W siły wspomagania. Przy 45km/h zestaw pobiera 1000W bez wspomagania i 800W ze wspomaganiem, zatem twoje kręcenie doda tylko 1/5 zasięgu. Natomiast przy 25km/h pobór mocy jest ok 250W i twoje wspomaganie doda aż 50% zasięgu tak to się przelicza.

Zasięg na jednym ładowaniu przy danej prędkości

Czas ładowania akumulatora

Dlaczego silniki MXUS?

Jakość silników oferowanych na rynku jest podobna, natomiast MXUS ma 4 dużych dystrybutorów i najlepszy dostęp do części zamiennych. Łożyska są obszadzone w pełnych gniazdach nie jak w silnikach NBP łożysko trzyma 1/3 dekielka. MXUS ma także łożyskowany bębenek kasety i wbudowany czujnik temperatury. Nasze sterowniki wraz z wyświetlaczem wyświetlają temperaturę uzwojeń. Silnik co prawda nie wyłączy się po przegrzaniu, ale kontrolując temperaturę na wyświetlaczu nie spalisz go. Twarde odcięcie napędu w momencie zapotrzebowania na energię jest bardzo niebezpieczne. Wyobraź sobie, że włączasz się do ruchu i nagle silnik odciął wspomaganie a za tobą jedzie rozpędzone auto myślisz dam manetkę do końca i zdążę a tu nagle zestaw mógłby odciąć prąd, dlatego odcięcia prądu nie kodujemy w naszych zestawach dla twojego bezpieczeństwa.

Wskazówki podczas montażu

1. Ustaw prawidłowo przerzutkę, aby nie ocierała o dekiel silnika!
2. Spójrz, czy śruby od tarczy hamulcowej nie ocierają o przewód!
3. Wklej śruby od tarczy hamulcowej klejem o małej sile odkręcania aby nie odkręcały się
4. Zamontuj odpowiednio akumulator na używając nitonakrętek z zestawu
5. Koniecznie użyj blokad obrotu osi aby zablokować możliwość wypadnięcia silnika
6. Wklej śruby od tarczy hamulcowej klejem o małej sile odkręcania aby nie odkręcały się

Instrukcja obsługi wyświetlacza LCD KT

Jak wejść w ustawienia na wyświetlaczu LCD KT8S?

1. Wyłącz wyświetlacz.
2. Włącz wyświetlacz środkowym przyciskiem na pilocie.
3. Masz 3 sekundy od włączenia aby przytrzymać strzałkę góra/dół wciśnięte jednocześnie. Trzymaj strzałki aż do pojawienia się menu ustawień.
Wybrany parametr zacznie migać na wyświetlaczu. Na wyświetlaczu LCD3 będzie migać kolejno prędkość maksymalna, średnica koła, km/h lub mile. Przechodzisz pomiędzy funkcjami którko przyciskając środkowy przycisk na pilocie. Jeżeli km/h przestaną migać, wciskasz i trzymasz razem strzałkę góra/dół aby przejść do kolejnych ustawień P -> C.

Opis ustawień sterowników KT z poziomu wyświetlaczy LCD