Zbudujemy akumulator do twojego pojazdu:

Firma MG Volt zajmuję się budową akumulatorów do pojazdów elektrycznych min do takich sprzętów jak:

IMG_0990 — kopia

Rowery

hulajka

Hulajnogi

lodka

Łodzie i kajaki

wozek

Wózki transportowe

IMG_5439

Sprzęt medyczny

Jakie akumulatory rowerowe kupisz w MG VOLT?

HL2 — kopia

Akumulatory bidonowe:
48V 17,5Ah
48V 24,5Ah
52V 17,5Ah
52V 21Ah

bateria do EV SPARK V2 122mm 72V 20S20P 5100Wh mgvolt rowery elektryczne

SPARK V2 122mm
VTC5A lub LG JHG2
22S17P lub 20S19P

Ekross LITE 16S9P
SANYO NCR18650GA

Akumulatory w trójkąt ramy do skrzynek

motocykle elektryczne

  • Używamy wyłącznie nowych ogniw renomowanych firm:
  • Sanyo NCR18650GA
  • LG EBMJ11865
  • Samsung INR18650-35E
  • Sony VTC5
  • Sony VTC5A
  • LG ABHG21865

Budując każdy akumulator niezależnie od ceny, stawiamy na wysoką jakość wykonania i bezpieczeństwo podczas eksploatacji – z wysoko prądowymi źródłami zasilania nie ma żartów. Polecam zlecać budowę akumulatorów wyłącznie firmom z doświadczeniem, które wystawiają dokument sprzedaży i świadczą serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w Polsce.
Używamy wielu nowatorskich rozwiązań przy budowie akumulatorów, dysponujemy profesjonalnym sprzętem do zgrzewania, lutowania,  oraz wyspecjalizowaną kadrą pracowników, którzy pracują z pasji do pojazdów elektrycznych, gwarantując staranność wykonanej pracy.

Izolatory z włókna epoksydowego

taśma CAPTON 100um

Koszyki do budowy pakietów

BMS z funkcją balansowania

dodatkowe zabezpieczenie przeciw zwarciowe

projekt i ułożenie ogniw i kamera termowizyjna FLIR

Taśma łącząca ogniwa z czystego niklu

Kaftan PVC

Wielopunktowe zgrzewy

Szybkozłączki do obciążenia i ładowania

Budujemy akumulatory z wykorzystaniem izolatorów ze szkła epoksydowego. Jest to materiał oparty na włóknach ceramicznych temperaturoodporny – w naszym teście nie dało się go spalić palnikiem przy temperaturze > 1500 stopni. Izolatory są twarde i odseparowują plus od minusa ogniwa uniemożliwiając zwarcie. W przeciwieństwie do izolatorów preszpanowych są odporne na wilgoć, nie rozpłyną się jak preszpan i nie będą przyspieszać korodowania ogniw. Dodatkowe wypusty i proces obróbki CNC w firmie MG VOLT powoduje, że izolatory trzymają się pewnie w koszykach i nie wypadają podczas procesu zgrzewania.

Gruba ognioodporna taśma CAPTON którą odseparowujemy boki ogniw od przewodów balansujących i prądowych zabezpiecza przed możliwością przetarcia się w newralgicznych miejscach przewodów, co idealnie zabezpiecza przed zwarciem. Również między każdym z przewodów używamy takiej taśmy, więc podczas zgniecenia się przewodu nie ma możliwości do jego zmostkowania z innym co gwarantuje najwyższe bezpieczeństwo.

Wszystkie akumulatory budujemy z użyciem koszyków. Ich zadaniem jest odizolować ogniwa, zapewnić cyrkulację powietrza i zapobiec przetarciu się koszulek co mogłoby doprowadzić do zwarcia. System klejony nie jest bezpieczny, dlatego polecam zawsze pytać, czy w konkurencyjnej firmie akumulator jest zbudowany z użyciem koszyków.
Kolejnym ich zadaniem jest trzymać sztywno ogniwa i zmniejszyć naprężenia oddziałujące na taśmę łączącą poszczególne cele, co zapobiegnie rozrywaniu się zgrzewów i zapewni prawidłową pracę akumulator w czasie wieloletniej eksploatacji.

Każdy BMS jest dobierany indywidualnie do obciążenia jakie chcemy pobierać przez sterownik – dlatego potrzebujemy znać prąd twojego sterownika oraz silnik i teren w jakim pojazd będzie eksploatowany. BMS zabezpiecza pakiet przed zwarciem, przeładowaniem, nadmiernym rozładowaniem, przeciążeniem prądowym oraz równa ogniwa w pakiecie. W skrócie bez niego akumulator skróciłby swoją żywotność o 90% oraz mógłby być bardzo niebezpieczny w eksploatacji, dlatego zastosowanie odpowiedniej elektroniki zabezpieczającej jest bardzo istotne.

Oprócz BMSa stosujemy dodatkowe gniazdo wraz z bezpiecznikiem – jako podwójne zabezpieczenie, gdyby np w BMSie trafiła się wada fabryczna i nie zadziałało zabezpieczenie, co praktycznie się nie zdarza, ale ostrożności nigdy za wiele…

Projektując akumulator używamy symulator rozkładu prądów na blaszki. Całość jest zgrzewana oraz testowana, czy ogniwa nie posiadają błędów fabrycznych. Kamera FLIR ONE pokazuje na bieżąco temperatury ogniw w pakiecie i temperatury połączeń pomiędzy sekcjami. Prawidłowo dobrana ilość połączeń między sekcjami nie podwyższa temperatur i nie ma tzw. newralgicznych punktów oddawania prądów. Gdyby takie miejsca wystąpiły, blaszki grzeją się wytracając energie, mogłyby zniszczyć ogniwa, doprowadzić do pożaru, a przede wszystkim zróżnicowana temperatura połączeń wytraca energię prowadząc do rozjazdów napięć i pojemności całego akumulatora.

Taśma z czystego niklu nie koroduje jak taśmy stalowe pokryte warstwą niklu. Ma o 30% lepszą przewodność elektryczną więc połączenia nie grzeją się rónież nie rozgrzewając ogniw co pozytywnie wpływa na trwałość akumulatora i dużą liczbę cykli rozładowania bez niekontrolowanego wzrostu rezystancji wewnętrznej.

Rękaw termokurczliwy PVC zabezpiecza wewnętrzny pakiet przed przetarciem, izoluje go od czynników zewnętrznych, nie jest całkowicie wodoodporny, ale znacząco podwyższa odporność akumulatora na wilgoć i deszcz niż sama taśma maskująca. Ponadto zwiększa estetykę wykonanego pakietu.

Im więcej par zgrzewów na ogniwo, tym lepsza przewodność prądu między ogniwem a taśmą niklową. Nasze 6-8 punktowe zgrzewy są w standardzie. Budując akumulatory do mocnych falconów, sparków, kariw itp na życzenie klienta można zrobić 10 połączeń. Jeżeli konkurencyjne (tańsze) firmy robią 2-4 połączenia mają one mniejszą odporność mechaniczną, a mała powierzchnia styku ogranicza możliwość oddawania prądu, więc połączenia mogą się rozgrzewać, ogniwa wtedy łatwo przegrzewają się zwiększając rezystancję która skutkuje obniżeniem zdolności oddawania prądu, a więc realnym spadkiem zasięgu. Prawidłowe połączenia są bardzo istotne, aby były pewne i na dziurach ogniwa nie odłączyły się od taśmy.

Do każdego akumulatora lutujemy złącza prądowe do ładowarki i wyjścia np na sterownik. Złącza dobiera się do obciążenia sterownika:
dla prądu do 35A XT60, dla prądów 45A XT90, dla zwiększonego poboru prądu złącza można podwajać. Np 3 pary złącz XT60 posiadają obciążalność ok90A prądu ciągłego.
Standardowo używamy gniazd ładowania XLR do 10A, chyba, że klient zamierza ładować akumulatory wyższym prądem – wtedy dobieramy BMSa i odpowiednie alternatywne złącze.

Często chcąc zaoszczędzić 20% na koszcie wykonania dostaniesz po prostu słabszej jakości zgrzewy, cieńszą taśmę, lub depakietowane ogniwa, które nie koniecznie będą nowe i wolne od wad fabrycznych. Zamawiając poprawnie zbudowany akumulator powinniśmy cieszyć się bezobsługową eksploatacją przez 5-8 lat, gdy akumulator na zdepakietowanym ogniwie które może mieć upływność napięcia posłuży 3-6 miesięcy, więc oszczędności radzę dobrze przemyśleć i zweryfikować dostawcę, u którego będziesz chciał się zaopatrywać.

Wiele akumulatorów importowanych z chin jest na niskiej jakości ogniwach, lub podróbkach oryginałów, pamiętaj o tym, że opinie o firmie na aliexpress nie zawsze są rzetelne, a po potwierdzeniu otrzymania towaru praktycznie gwarancja już nie istnieje! Jeżeli ogniwa są gorszej jakości widać to dopiero po 10-25 cyklach, czyli prawdopodobnie wtedy, gdy skończy się ochrona kupującego w chinach.

Tak testujemy nasze produkty:

Akumulatory w bidonie:

Bidon sanyo GA 48245 [ 48V 24,5Ah ] 1175Wh

Bidon sanyo GA 48175 [ 48V 17,5Ah ] 840Wh

Bidon sanyo GA 48145 [ 48V 17,5Ah ] 840Wh

Bidon sanyo GA 36210 [ 48V 21Ah ] 750Wh

Akumulatory do skrzynki:

Możesz zamówić u nas dowolny akumulator. Wycenę przygotujemy indywidualnie. Pamiętaj, że zakupiony u nas akumulator jest budowany z ogniw fabrycznie nowych. Wystawiamy fakturę VAT/PARAGON, na podstawie czego dostajesz pisemną 2 letnią gwarancję na poprawność działania akumulatora. Świadczymy również serwis pogwarancyjny naszych akumulatorów.